dag 35, La Charite sur Loire-Baugie, zaterdag 21 april. 27 km

21 april 2018 - Baugy, Frankrijk

Hallo allemaal,
Het is een mooi stadje aan de brede Loire met zeer oude huizen en een mooie kathedraal maar daar was juist een begrafenismis gaande dus eerbiedig omgekeerd. Deze dag kwamen nog 3 pelgrims in de herberg.Een Zwitser en twee Fransen.
Morgen zou het nog iets warmer worden dus vroeg vertrekken. Een volgende slaapplaats regelen was toch wel problematisch. Sommige bestonden niet meer en anderen waren vol dus werd het noodgedwongen de gemeentelijke herberg in Baugy.
Met dit warme weer hadden we voor voldoende water gezorgd. We liepen door velden en akkers waar weinig schaduw was. Omdat we ook regelmatig over kleine asfaltweggetjes liepen en niet altijd de orginele route konden we een paar keer rusten bij een plaatsje waar men ook koffie had.
Soms stonden de bomen aan de goeie kant van het pad zodat we in de schaduw liepen maar soms ook niet. Na een lange wandeling en tussendoor veel rusten kwamen we in Baugy aan bij een kleine maar mooie gemeente herberg en wie stonden er in het gastenboek.Jawel, Piet van Hees en zijn zwager Ton die hier vorig jaar op 27 april waren.
Voor een vrijwillige bijdrage kun je hier slapen, eten koken wassen en plassen. Dit wordt allemaal betaald door de gemeente en geregeld door vrijwilligers.
We waren vandaag echt heel blij dat we er waren en hebben buiten , in de schaduw uiteraard, nog lekker zitten uitrusten terwijl de was iets verder in de zon hing te drogen.
Zoals gewoonlijk weer vroeg naar bed. Morgen beloofd weer een warme dag te worden maar ik heb al gezien dat we door een andere route te nemen toch wat km's kunnen besparen.
Welterusten allemaal. C. en A.

1. Piet en Diny:
    21 april 2018
    Ja, wij waren hier inderdaad op 25 (en 26 april!) 2017 en hadden er onze eerste en enige rustdag. In datzelfde gastenboek staan de Lithenaren Pieter en Annet van Doorn vermeld op 13 juni 2014. Leuk toch?! Hier zijn wij toen voorbeeldig geholpen door de Franse Gendarme. Chapeau!
  2. Ria Van Den Eijnden:
    23 april 2018
    Wij genieten iedere dag van jullie pelgrim loop verhalen. Leuk geschreven en
    leven met jullie mee TOP. Veel loop plezier samen en wij blijven jullie volgen.
    groetjes vanuit Heesch.