dag 26, Troyes - Eaux Puiseau, donderdag 12 april. 24 km.

12 april 2018 - Troyes, Frankrijk

Hallo allemaal,
Ook in het seminarie Notre Dame de Isle was het goed toeven.
Na een goede nachtrust in een heel stil gebouw weer omstreeks 07.45 uur vertrokken.
eerst langs de bakker voor een stokbrood en een kop koffie.
In Troyes troffen we Jacques uit Spa die eigenlijk al verder had moeten zijn. Hij had een dag vertraging omdat een bandje van zijn zelf gemaakt karretje kapot was gegaan.
Uiteindelijk had hij toch iemand gevonden die het had gemaakt.
Zodoende liep hij vandaag met ons mee verder. Men had voor vandaag onweersbuien beloofd hier in de regio. Onderweg werd de lucht wel vaak erg donker maar regen van betekenis hebben we niet gehad. Wel buien op afstand. Mooi toch.
In plaats van sloten vol water vandaag eens een sloot vol bloemen.
Ook vandaag weer enkele pittige klimmetjes gehad en daar raken we toch langzaam aan gewend. Tenslotte wordt je boven ook weer beloond met mooie vergezichten.
Met Coby haar teen gaat het de goeie kant op. Is bijna helemaal genezen.
Toch vandaag ook nog veel over asfaltweggetjes gelopen. De keren dat we door het bos over de paden liepen was niet altijd een feest. Verlopig proberen we die zoveel mogelijk te mijden. Men geeft vanaf morgen voorlopig geen regen meer aan en het gaat aanmerkelijk warmer worden.
Bij de gemeentelijke herberg konden we hier niet terecht maar de dame aan de telefoon wist wel een ander adres waar we konden overnachten met zijn drieen.
Deze gite was prima en kostte 15. p.p. en met beddegoed erbij 18. euro.
In het plaatselijk restaurantje gegeten en de eigenaresse kende de eigenaresse van de gite ook erg goed. Een van die twee werkte op het gemeentehuis. Zodoende.
Het is inmiddels weer laat dus welterusten en tot morgen.
C. en A.

1. Jasper:
    13 april 2018
    Hoeveel kilometer hebben jullie er nu opzitten? De 500 zijn inmiddels gepasseerd denk ik!
  2. Coby en Andre van Roij:
    13 april 2018
    We denken van wel. Vanavond wel even optellen. Laten we dan wel weten.
  3. Ied:
    13 april 2018
    In Eau Puiseau hebben wij een keer op een boerencamping gestaan, staat in dat rode boek. In ieder geval prettig, dat jullie zo goed slapen, steeds. Prachtig, die anemonen aan de kant van de weg. Het voorjaar is hier nu ook in volle gang. Loop ze.