Dag 4, 21 maart van Vessem naar Postel 25 km.

21 maart 2018 - Postel, België

Hallo allemaal,
In Vessem goed geslapen en na een lekker ontbijt weer op pad. We sliepen daar tegenover de kerk en ze hadden een hele goede kerkklok tenminste wat geluid betreft. Tegen de morgen was ik half wakker en telde 10 slagen. Ik denk shi...we hebben het verslapen want het ontbijt was om 08.00 uur. Bleek dat het pas 07.00 uur was. Ik denk nou die zijn hier hun tijd ook ver vooruit. Dat kon ook wel kloppen want we waren nog niet in Belgie.
Buiten bij ons gastenverblijf zagen we een paal staan met diverse km-standen erop.
Wij hoefden nog maar 2400 km om ons einddoel Santiago te bereiken. Sinds vandaag zijn er dat weer 25 km minder.
Maar wat we tussen Vessem en Duizel meemaakte dat slaat alles. De wonderen zijn de wereld nog niet uit en dan zijn we nog maar pas 4 dagen onderweg. Wat moet dat wel niet worden in Santiago. We zien een koe de weg oversteken van de ene boerderij naar de andere en niemand erbij. Ik zeg tegen haar, wat zie je er toch berooid uit. Ja, zegt die koe, ik ben door die boer van de overkant helemaal uitgemolken en nou ga ik naar die andere boer.
Ik zeg tegen haar, je mag wel uitkijken met oversteken want anders rijen ze tegen je uiers aan en ben jer er (g)loeiend bij. Loop hier de inrit maar op en roep die andere boer maar.
Even later hoorden we verschillende keren, boe, boe. Ja sorrie zei de koe. Ik kan de R niet uitspreken. Dan loop maar naar de voordeur en bel maar aan, zeiden we. En vervolgens geschiedde. Gelukkig hebben we de foto's nog.
Onderweg in Eersel koffie gedronken en een foto gemaakt van het geboortehuis van Ied. Ingwijden zien haar vaak in gezelschap van Boet.
Vervolgens door het kempische landschap naar de abdij van Postel verlopen waar we tegen zessen aankwamen. Na ontvangst door broeder Bennie vlug gedoucht en de broodmaaltijd genuttigd. Na het schrijven van het reisverhaal , inmiddels is het bijna 22.30 uur, lekker naar bed. Welterusten allemaal en tot morgen.
Groetjes, C. en A.

1. Hans en Anny den bekker:
    21 maart 2018
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken. Dit lijkt me echt geweldig. Ik hoop dat het weer aan jullie zijde komt te staan. Overigens nog maar 2 grensovergangen en dan nog even doorbijten. Coby en Dre wij wachten het vervolg van jullie (voettocht) met veel spanning af. Wandel ze en succes.
  2. Jeanne Eikelenboom:
    Leuk die koe op je pad. Maar 2400 is wel heel veul. Dapper. Mooi om te lezen😃🎈🏅
  3. Jasper:
    België!! Prachtige mijlpaal al. De vierdaagse hebben jullie er al op zitten. X
  4. Jan en Ria van Rosmalen:
    22 maart 2018
    Nog maar 2400 km. Makkie !?? In dit tempo slechts 100 dagen. Gezellig leesvoer elke avond 😀 Ga lekker door met genieten en delen. Lieve groet
  5. Ied:
    22 maart 2018
    Ik zie, dat je onderaan je reacties moet schrijven. Ik heb al iedere keer gereageerd, dat komt toch ook wel aan ? Jullie lopen tot nog toe vlot door iedere dag, zo te lezen. Gezellig al die leuke verhalen, weer een goede dag vandaag, minder koud een beetje regen , mag hem de pet niet drukken. Veel reis plezier , gr.
  6. Gilke:
    22 maart 2018
    Nou Pa en Coby, tja bijzondere mensen maken ook bijzondere dingen mee hahaha, maar als dit pas de 4 eerste dagen zijn, dan zullen jullie ZEKER een reis voor de boeg hebben om nooit te vergeten!!!!! Wij vinden het kei stoer van jullie!!! Geniet van elk moment en tot het volgende verhaal. Liefs van Peter, Gilke & kids