dag 13,Vievers sur Viroin-Rocroi. vrijdag 30 maart. 26 km.

30 maart 2018 - Rocroi, Frankrijk

Hallo allemaal,
Gisteravond lekker gegeten, vannacht goed geslapen en vanmorgen weer bijtijds ontbeten.
Hier in de omgeving wordt ook veel op forel gevist in het riviertje de Viroin. Ze zetten regelmatig forellen uit in deze rivier vanuit de kwekerij hier in de buurt. Vandaag zullen dat er twee minder zijn want die hebben wij gisteren opgegeten. Vandaag een pittige etappe via bospaden. Er wordt hier ook veel gejaagd.Dat zagen we aan de " hoogzitten ". Dit zijn verhogingen van waaraf de jagers op groot wild schieten. Hier zijn dat voornamelijk wilde zwijnen. Er stonden er wel heel erg veel. Ongeveer 25 op 100 vierkante meter. Misschien dat er veel zwijnen zitten. Even later werd dat wel bevestigd want ons looppad was over een groot gedeelte helemaal omwoeld door wilde varkens. Mede ook door de regen was het een grote baggerzooi geworden. Die jagers moeten toch beter hun best gaan doen zodat het pad enigszins beloopbaar blijft en wat ook belangrijk is. Die beestjes smaken heel erg lekker. Dus liever een varken op je bord dan op de pad.
Het weer was vandaag prima.Half bewolkt, 10 graden en weinig wind.
Een paar kilometer verder liepen we vaker langs het pad dan erop. Ditmaal was de oorzaak modder, water en zelfs stromende beekjes. Allemaal het gevolg van het slechte weer van de afgelopen dagen. Het begon steeds meer op een survivaltocht te lijken. Sinds vandaag weten we dat we met een volle rugzak over beekjes en stroompjes kunnen springen en over gladde boomstammen de andere kant van een slootje kunnen bereiken.
Vandaag ook de eerste wilde bosanemonen gezien.
Eenmaal uit de bossen was het goed lopen en net voor Rocroi vond ik nog een 2- euro munt.
In het stadje vlug een stempel in de paspoorten laten zetten en daarna die twee euro ingewisseld voor een " trappistje ". We moesten tenslotte toch even wachten voor we bij het gastgezin terecht konden.
Toen we even later naar het adres liepen zagen we een flinke bui op ons afkomen.
We stonden nog maar net binnen toen het hevig begon te hagelen.
Dus al met al toch nog een Goede vrijdag.
Groetjes, C. en A.

1. Troet en Trees:
    30 maart 2018
    Mooi, al een eerste mijlpaal bereikt, beginnen aan het tweede boekje?
  2. Ron & Rita:
    30 maart 2018
    Ha, mbt die hoogzitten, het zou natuurlijk ook kunnen dat er eigenlijk te veel leden zijn bij die jachtclub. En dat ze allemaal tegelijk graag een keer een zwijntje willen schieten. Of er zitten veel aspirant leden bij, die nog niet kunnen mikken en dus veel moeten oefenen. Op t moment dat zo'n varkentje een beetje aangeschoten is, hebben de aspiranten meer kans.
  3. Anouk:
    30 maart 2018
    Schieten met n wandelstok... Succes!
    Oja, Noa mijn bonus dochter, vindt jullie verhalen zo leuk dat ze zich ook net heeft aangemeld voor jullie verhalen.
  4. Nol van Zoest:
    30 maart 2018
    Jammer dat je de hengel niet bij je hebt. DIE HOOGZIT IS MISSCHIEN WEL IETS VOOR AD. Voor de rest is het een mooi zooi daar. Succes ook namens Lies.
  5. Peer:
    30 maart 2018
    En ook ik geniet van jullie reisverhalen en heb me aangemeld om ze te volgen. Het eerste wat in me opkomt als ik de start van de reisverhalen lees is dat ik de volgende keer mee ga op wandeltocht. De uitdaging lonkt. Jullie fijne wandeldagen en hoop dat jullie onderweg was 'paas' eitjes vinden.
  6. Piet:
    30 maart 2018
    Geniet en blijf lekker lopen.
    We lezen je berichten graag.
    Groetjes, Mieke en Piet
  7. Piet en Diny:
    31 maart 2018
    Ja, veel herkenning bij wat jullie meemaken (het moet ook allemaal niet zo gemakkelijk gaan, toch?). Geniet ervan en succes met deel 2 van de route; het wordt steeds leuker. Hebben jullie de Paashaas al gezien? Fijne Paasdagen, ook namens Diny.
  8. Betsy Boeijen:
    31 maart 2018
    Hallo Coby en Dré, mooie verhalen om te lezen! Het zijn toch nog al wat kilometers die jullie te gaan hebben! Als het weer nog een beetje beter wordt en dat is ongetwijfeld zo dan blijven jullie genieten! Fijne Paasdagen.
  9. Henk en Reina van der Laan:
    31 maart 2018
    Hallo Coby en Dré, net jullie inlog-site van Ineke gehad en meteen even vanaf het begin bijgelezen. Mooie verhalen en avonturen hoor. Vooral de foto's van deze dag maken indruk hoor, hopelijk komen er niet teveel bospaden meer. Ook de mooie woorden over/aan Robert deden ons erg goed. Goede reis verder en we blijven jullie volgen. Groeten van Reina en Henk