dag 102, San Marcos-Santiago, woensdag 27 juni. 5 km.

27 juni 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

Hallo allemaal,
Of men nu haast maakt of slentert, aan elke weg komt een eind. Ook aan deze weg.
Nadat we vanmorgen om 06.00 uur waren opgestaan gingen we meteen op stap.
We hoefden maar 5 km te lopen om in Santiago te komen. Desalnietemin waren we bij aankomst niet de enigste.
Bij het bureau waar we ons paspoort moesten laten controleren stond nog maar
een rij van ongeveer 20 personen.
Na ongeveer een half uurtje waren wij aan de beurt.
Bij de kathedraal was het echter inmiddels zo druk geworden dat we besloten om eerst naar onze slaapplaats te gaan en later terug te gaan.
Ook vandaag weer vele bekende gezien en gesproken waaronder het stel uit de Franse Pyreneen met hun hond Luna.
Na de middag, na een rondwandeling door de stad was het nog drukker in het gedeelte rond de kathedraal. Voor je de kerk in mocht werd je wel door de beveiliging gecontroleerd en de rugzak mocht niet mee naar binnen.
Toen we weer buiten kwamen was de drukte alleen maar groter geworden.
We zijn na het eten maar gelijk naar onze slaapplaats gegaan.
Lekker uitslapen morgen en dan met de bus naar Porto in Portugal. Dat is weer even wennen om zo ver te reizen zonder te lopen.
Het was vandaag een vermoeiende maar ook een zeer mooie dag en daarom welterusten allemaal en tot morgen.
C en A.

1. Nel Manders:
    28 juni 2018
    Geweldig respect voor jullie.
  2. Anouk:
    28 juni 2018
    Kei knap en een diepe buiging voor jullie 🤗
  3. Jan en Ria van Rosmalen:
    28 juni 2018
    Dus tóch nog druk ondanks al jullie doordachte maatregelen. Jammer! Maar jullie hebben je doel gehaald. Chapeau! Lekker relaxen en "nasudderen" in de bus. Kom veilig weer thuis. Lieve groet uit Lithoijen
  4. Henk en Reina van der Laan:
    28 juni 2018
    Prachtig! Jullie hebben het gedaan, wat een geweldige prestatie. Alle respect en bewondering. Goede reis terug en tot ziens. Groeten Reina en Henk
  5. Piet en Diny:
    28 juni 2018
    Proficiat Coby en Dré, de reis zit erop. Een geweldige prestatie waar jullie nog lang aan terug zullen denken. Nu even rustig acclimatiseren en weer wennen aan het vorige leven. Geniet nog even daar en we hopen jullie weer gauw hier te mogen begroeten. Groetjes
  6. Hans en Anny den bekker:
    28 juni 2018
    Geweldig gedaan Dre en Coby. Heel heel heel veel respect voor jullie. Geniet nog van de laatste paar dagen en welkom thuis.
  7. Gerard Meriam:
    28 juni 2018
    Toppers, vier het leven, als jullie na thuiskomst geacclimatiseerd zijn, drinken we er graag iets lekkers op.
  8. Betsy Boeijen:
    28 juni 2018
    Coby en Dré, proficiat met deze prestatie dat jullie samen het eindpunt gehaald hebben. Nog een paar mooie dagen in Santiago en goede reis terug. En geniet nog lekker lang na van deze geweldige mooie tocht met zoveel indrukken en emoties. Welkom thuis Betsy Theo
  9. Jeanne Eikelenboom:
    28 juni 2018
    Gefeliciteerd! Het is gelukt. Bewondering voor jullie. Verder nog een goede reis en tot ziens in Lith